Laat ICT voor je werken:

Oplossingen om efficiënter te werken

Altijd online en bereikbaar. Privé is het vanzelfsprekend, maar zakelijk vaak nog niet. Dat hoeft echter niet zo te zijn. Met de tegenwoordige mogelijkheden kunnen medewerkers maximaal bereikbaar zijn en kunnen deze efficiënt vanuit welke locatie dan ook samenwerken.

Als ondernemer ben je op zoek naar kostenverlaging enerzijds en meer flexibiliteit anderzijds. Je wil inspelen op veranderingen en de verwachtingen van de steeds kritisch wordende klant overtreffen (want alleen dan leveren we kwaliteit). Medewerkers willen even flexibel kunnen werken zoals ze thuis ‑ privé ‑ kunnen. Het is van groot belang om op dit vlak stappen te zetten en te zorgen dat je de concurrent voor blijft. En dat je de juiste medewerkers weet aan te trekken en te binden. ICT speelt hierin de hoofdrol!

Samenwerken

De gemiddelde ‘professional’ wil niet meer veertig uur achter z’n bureau zitten, maar wil zijn werk kunnen doen vanuit elke locatie. Of dat nu bij de klant is of thuis. Overal zijn dezelfde mogelijkheden gewenst, zo niet noodzakelijk. Deze efficiëntie is belangrijk om voorop te blijven lopen. Zowel voor de tegenwoordige kritische klant als ook voor de tegenwoordige ‘kritische medewerker’. Tijden zijn veranderd!

Een sterk groeiend aantal organisaties kiest ervoor om de gehele ICT uit te besteden aan hierin gespecialiseerde organisaties (zoals Open for Support). Deze bedrijven kiezen voor optimale flexibiliteit door de gehele werkplek richting CLOUD te brengen. Dit biedt ‑ naast kostenbesparing ‑ ook voordelen als schaalbaarheid, flexibiliteit. Daarnaast voorkomt het een wildgroei aan allerlei ongewenste toepassingen (zoals ‘DropBox’) waardoor organisaties de grip verliezen op hun bedrijfskritische gegevens. Het snel kunnen beschikken over de nieuwste oplossingen zonder hierin zelf tijd en geld te moeten investeren is voor veel organisaties een belangrijke aanvullende reden.

Je kunt echter ook kiezen voor een meer ‘hybride’ aanpak. Bijvoorbeeld als de lokale ICT‑omgeving nog niet volledig is afgeschreven. Je brengt dan bijvoorbeeld alleen de data richting CLOUD, zodat medewerkers flexibeler kunnen werken qua locatie. Of je brengt alvast de bedrijfskritische e‑mailomgeving richting CLOUD of het bedrijfskritische ERP/boekhoudsysteem. De huidige ICT‑oplossingen maken al dit soort scenario’s mogelijk. Zo laat je ICT voor jou werken.

Optimale bereikbaarheid

Ook op het vlak van telefonie en bereikbaarheid zijn de eisen tegenwoordig zwaarder dan voorheen. De telefoniste-receptioniste is niet meer van deze tijd en mensen moeten rechtstreeks bereikbaar zijn. Waar ze zich ook bevinden. Zijn ze dat niet, dan moet de juiste collega het betreffende gesprek aannemen. Bedrijven willen voor hun medewerkers één zakelijk telefoonnummer en één centrale voicemail. Oplossingen die altijd al mogelijk waren, maar alleen op basis van dure telefooncentrales en vaak niet binnen handbereik voor MKB(+) ondernemingen. Tegenwoordig kan ook telefonie (VoIP) vanuit de CLOUD worden afgenomen waarbij de centrale zich in de CLOUD bevindt. Lokaal staan dan alleen toestellen die samen met de mobiele toestellen van medewerkers worden gebundeld tot één grote en krachtige telefonieomgeving. Een telefonieomgeving die volledig voldoet aan de tegenwoordige vorm van communiceren en inzetbaar is voor elke organisatie, van klein tot groot. ICT‑organisaties (zoals Open for Support) zetten voortdurend stappen zetten op dit vlak. Telefonie kan niet meer zonder IT, telefonie is IT.

Integratie

Door beide oplossingen te bundelen, de werkplek en de telefonie, ontstaat daadwerkelijke synergie. Optimale functionaliteit en optimale flexibiliteit. Vanuit de werkplek zien wie belt en ook direct kunnen bellen, zien welke collega’s beschikbaar zijn (‘awareness’) en direct communiceren via chat, even snel samen video-vergaderen met die belangrijke prospect en een deskundige collega erbij halen. Allemaal mogelijkheden die binnen handbereik komen als krachtige ICT‑oplossingen worden gebundeld.

Laat ICT ook voor jouw organisatie werken!

Bel of e‑mail ons vandaag nog, wij komen graag snel bij jou aan tafel.

Op dit artikel rust geen copyright. Stuur het door aan al jouw collega’s en kennissen of print het uit en kopieer het zo vaak als je wil.

Andere berichten van Open for Support: