Walnut.Marketing introduceert: Data Driven Recruitment:

Michel van den Biggelaar en Hans Kusters lanceren een 2e unieke dienst met hun startup Walnut.Marketing. Naast Data Driven Marketing, dat zich richt op het genereren van leads, kunnen organisaties nu ook gebruik gaan maken van Data Driven Recruitment. Deze dienst is gericht op het werven van nieuwe medewerkers. Beide ondernemers geven een korte introductie over de innovatieve dienstverlening.

Data Driven Recruitment maakt het mogelijk om bij ieder onderdeel van het wervingsproces data in te zetten. Op deze wijze wordt de kans groter op het aantrekken van de ideale kandidaat. Data drijft al tal van andere processen binnen organisaties. Werving mag hier volgens de heren geen uitzondering op zijn. Van den Biggelaar en Kusters merken dat het werkgevers veelal niet lukt om cruciale functies in te vullen en daardoor kampen met personeelstekorten.

Kusters stelt dat de macht is verschoven van werkgevers naar werknemers. “Door de komst van generatie Y is de arbeidsmarkt voorgoed veranderd. Een baan voor het leven bestaat nagenoeg niet meer. Deze generatie heeft meer keus en kan eenvoudiger van baan wisselen. Dit vereist een slimmere aanpak van recruiters.” Volgens Van den Biggelaar zal de hedendaagse recruiter zijn of haar kennis aanzienlijk moeten verbreden. “De ‘moderne recruiter’ heeft verstand van online marketing en is bekend met de vele platformen, kanalen en advertentiemogelijkheden. En heel belangrijk: kennis over het verzamelen en analyseren van data. We zien dat de sector in Nederland heel langzaam op gang komt vergeleken met de Verenigde Staten, waar bureaus deze techniek met succes al langer toepassen.”

Enerzijds kun je als bedrijf Data Driven Recruitment toepassen om potentiële kandidaten aan te trekken en anderzijds om hen zelf op te sporen. Op basis van kandidaatprofielen worden de juiste platformen en kanalen ingeschakeld, om de juiste bezoekers aan te trekken naar een bedrijfseigen vacaturewebsite. Daar worden ze met interessante content gestimuleerd om verder te lezen, waarna ‘call to actions’ hen motiveren om data achter te laten. Deze data stelt je in staat om beslissingen te nemen en kandidaten middels ‘Candidate Nurturing’ te motiveren om te solliciteren. “Eén van de grote voordelen is dat je niet alleen actief werkzoekenden bereikt, maar ook passief en latent werkzoekenden. Het overgrote deel van die talenten zijn minder geneigd om actief op zoek te gaan naar een nieuwe baan, maar staan er vaak wel voor open. Onze aanpak vergroot die kans op succes,” aldus Kusters.

“Gebruikers van het Data Driven Recruitment platform krijgen de beschikking over een krachtige tool om zelf kandidaten op te sporen. Deze tool geeft alleen al in Europa toegang tot meer dan 100 miljoen actuele CV’s. Deze ‘big data’ is afkomstig van verschillende platformen en kanalen. Zo wordt bijvoorbeeld data van LinkedIn automatisch gecombineerd met data van Facebook. Dit geeft klanten een compleet overzicht van potentiële kandidaten. Op basis van slimme algoritmes kunnen we zelfs inschatten welke kandidaten openstaan voor een nieuwe uitdaging,” vertelt Van den Biggelaar.

“De focus ligt vooralsnog op eindgebruikersorganisaties. Wel zijn we onlangs een exclusief samenwerkingsverband aangegaan met Limbourg & Partners, een werving- en selectiebureau met vestigingen in Nederland en Duitsland. Naast dat we elkaar helpen met diverse diensten, voegt Limbourg & Partners de nieuwe dienst toe aan hun portfolio. Momenteel werken we voor de eerste vier opdrachtgevers aan een Data Driven Recruitment omgeving. Die omgevingen gaan eind van dit jaar live.”

Kijk voor meer informatie over Data Driven Recruitment op onze website: www.walnut.marketing/ddr. Bij interesse kunnen bedrijven een presentatie aanvragen via de website of door een mailtje te sturen naar hallo@walnut.marketing.

 

Andere berichten van Walnut.Marketing BV: