Data Driven Marketing: 5 redenen om nu te beginnen:

Data Driven Marketing, wat is het eigenlijk en hoe gaat het in zijn werk? Wat kun je ermee, wat heb je eraan en hoe gaat het mijn bedrijf helpen? Dat zijn een aantal vragen die wij dagelijks krijgen van onze klanten. Wij kunnen hier wel uren over blijven vertellen. Maar laten we heel eerlijk zijn, daar hebben we allemaal geen tijd meer voor. Speciaal om die reden hebben wij 5 redenen op papier gezet, die kort uitleggen waarom het belangrijk is nu te beginnen met Data Driven Marketing.

Hoe werkt het?
Data Driven Marketing is simpel gezegd: het uitvoeren van online marketingacties richting de doelgroep op basis van feiten. Door ons te richten op feiten kunnen we suspects en prospects gerichter voorzien van relevante informatie. Zo converteren we ze succesvoller tot klant. Bij deze moderne vorm van marketing gaat het niet alleen om een goed resultaat, maar vooral om een effectief resultaat. Zodat je aan het einde van de rit ook echt merkt dat het de investering volledig waard was!

DE TOP 5

Beter resultaat: meer klanten en meer omzet
Data Driven Marketing is een bewezen methodiek die zorgt voor meer verkeer richting je website, meer prospects, meer klanten en uiteindelijk meer omzet. Data Driven Marketing betekent kortom: het gebruik maken van innovatieve ICT-oplossingen in combinatie met slimme en moderne marketingtechnieken.

Heldere doelstellingen
Acties worden uitgevoerd op basis van heldere doelstellingen. Het gaat niet alleen om de zachte doelstellingen, zoals het aantal volgers en likes. Waar het om draait zijn vooral de harde doelstellingen, zoals het aantal nieuwe klanten, omzetgroei en kostendaling.
Meer betrokkenheid
Door je marketingtaken zoveel mogelijk ‘slim’ te automatiseren worden ook je bestaande klanten regelmatig van relevante informatie, acties en bijvoorbeeld aanbiedingen voorzien. Hierdoor ontstaat een veel hogere betrokkenheid en kunnen we bestaande klanten omzetten tot ambassadeurs van je organisatie. Het gevolg is een betere positie en reputatie in de markt. Uiteindelijk zal dit resulteren in meer business.
Een continue stroom van feiten 
In tegenstelling tot traditionele vormen van marketing kunnen wij bij online marketing alles in kaart brengen. We verzamelen gerichte data over de markt, concurrenten, doelgroep en klanten. Door deze continue stroom aan informatie kunnen we beslissingen richting de toekomst nemen, gebaseerd op daadwerkelijke feiten uit het verleden. Het voorspellen van de toekomst is eigenlijk wat we proberen te doen!
Minder kosten
Door je marketing en sales zo ver als mogelijk te automatiseren dalen de directe kosten. Niet langer adverteren om maar te adverteren, zonder meetbare resultaten. Wat wij gaan doen is slim omgaan met budgetten en uitsluitend doelgerichte acties uitvoeren, op basis van feiten en harde doelstellingen.
Hoe nu verder?

Wij willen graag helpen jouw doelstellingen te bereiken en jouw organisatie nog succesvoller te maken. Enthousiast geworden? Stuur dan een mailtje naar hallo@walnut.marketing en wij reageren direct. Een presentatie bijwonen behoort ook tot vele de mogelijkheden die wij jou graag aanbieden.

Wij zijn Walnut.Marketing

Wij zijn jouw bedrijfseigen externe en interne marketingafdeling die samen met jou stappen zet op weg naar nog meer ondernemingskracht voor jouw organisatie. Jouw succes is ons succes! Meer informatie over onze organisatie en diensten vind je op www.walnut.marketing

 

 

Andere berichten van Wij zijn Walnut.Marketing: