De kracht van ‘continuous reporting’:

Door Michel van den Biggelaar, Partner/Consultant bij Walnut.Marketing

There are 3 kinds of lies: ‘lies, damned lies and statistics’. Echter zijn ‘statistics’ cruciaal in deze snelle tijd waarin we leven. Wat we kunnen meten, kunnen we verbeteren. Maar dan moeten de cijfers natuurlijk wel kloppen, en nog belangrijker: ze moeten up‑to‑date zijn. Aan het einde van de maand achterom kijken en daar een uitgebreide verslaglegging van doen is achterhaald. Onze klanten hebben voortdurend behoefte aan transparante en actuele verantwoording. In hapklare brokken.

‘Continuous reporting’ sluit aan op deze behoefte. Niet eenmaal per week of maand rapporteren, maar ‘live’ en continu. We willen allemaal snel inspringen in de snel veranderende en sterk concurrerende markten. Daarom hebben we nu eenmaal behoefte aan ‘realtime’ data. Informatie over de huidige ‘live’ stand van zaken, zodat we – indien nodig – onze marketingacties, budgetten en zelfs onze onderneming tijdig kunnen bijsturen op de veranderende omstandigheden.

Wij maken voor onze klanten gebruik van ‘dashboards’ om ‘Continuous reporting’ te realiseren. Dit zijn bedrijfseigen dashboards die geopend kunnen worden op desktop, tablet en middels een app op mobiel. Zo heb je, waar je ook bent, altijd up‑to‑date inzicht. Elke klant heeft toegang tot een aantal eigen dashboards die niet zijn ingericht volgens het principe ‘wat willen wij vertellen?’, maar ‘wat wil onze klant graag weten?’ Hieronder vind je enkele voorbeelden van hoe wij onze klanten van up-to-date informatie voorzien:

  • Een overzicht van bedrijven en bestaande contacten die jouw website hebben bezocht;
  • Inzicht in de hoeveelheid verkeer vanuit de verschillende kanalen naar jouw website;
  • Totaaloverzicht van alle social media-activiteiten en in één oogopslag het aantal volgers per actief kanaal (Facebook, Instagram, LinkedIn e.d.) en de hoeveelheid betrokkenheid (likes, comments, shares e.d.);
  • Detailinzicht in hoe jouw gepromote berichten op Facebook scoren;
  • Het allerbelangrijkste: inzicht in conversie. Een overzicht van welke advertenties, campagnes en kanalen leiden tot conversie.

Alle informatie vanuit de diverse kanalen gebundeld in één krachtige dashboardomgeving aangepast aan jouw bedrijfseigen wensen en eisen. En wil je vanuit de aangereikte informatie vervolgens het naadje van de kous weten, dan zijn wij met één enkele klik te bereiken.

Is ‘Continuous Reporting’ ook iets voor jouw organisatie?

Wil jij ook aan de slag met slimme online marketingtechnieken op basis van (big) data en continu up‑to‑date zijn van de resultaten van jouw – en onze – acties? Stuur een mailtje naar hallo@walnut.marketing en wij gaan graag met jou aan tafel. Meer informatie over ons vind je op www.walnut.marketing.

 

Andere berichten van Wij zijn Walnut.Marketing: