Zakelijk bloggen: Why not?!:

Doe jij al aan zakelijk bloggen of ben je van plan er mee te gaan beginnen? Wij merken dat veel ondernemers of bedrijven nog worstelen met de vraag: ja of nee? Wij hoeven ons geen moment te bedenken en zeggen nadrukkelijk: DOEN! Zakelijk bloggen is ‘hot’ en heeft als doel je conversie te vergroten. Toch zijn er nog steeds veel bedrijven die het niet doen. De meesten zeggen dat het komt door te weinig tijd, geen inspiratie of simpelweg geen idee hoe te beginnen. Wij vinden dit zó jammer! Waarom? Dat leggen we maar al te graag aan je uit.

THE WHY

Wij, van Walnut.Marketing, vinden het belangrijk om onze volgers te voorzien van informatie. Informatie die leuk is om te lezen en boeiend genoeg is om te weten. Blogs zorgen voor een stukje klantenbinding. Mensen gaan je volgen omdat ze je interessant vinden en meer willen weten. Maar je moet wel aan hun verwachtingen voldoen. Als jij ervoor zorgt dat ze op een aantrekkelijke manier geïnformeerd worden én ze ook de kans geeft om hierop te reageren, zul je zien dat het gewaardeerd wordt en uiteindelijk je business gaat versterken. Jij lost problemen op voor je doelgroep, die op internet op zoek zijn naar de oplossing. Misschien wel naar de oplossing die jij te bieden hebt. Daar gaat het om.

Jij bent dé expert!

In een blog kun je op een leuke manier laten zien wat je in huis hebt. Je deelt namelijk de kennis en ervaring over jouw vakgebied. Je moet er wel voor zorgen dat je onderscheidend bent, want iedereen kan tegenwoordig iets op internet opzoeken. Wat maakt het verschil dat mensen nou net jouw blog gaan lezen? Dat is een belangrijke vraag die je jezelf moet stellen. Probeer de mensen iets nieuws te vertellen, iets dat ze niet elke dag horen of lezen, maar wel interessant genoeg vinden om te willen weten. Als je dit goed aanpakt gaan de lezers je al snel zien als een expert. Het doel is om met deze expertrol ervoor te zorgen dat potentiële klanten een aankoop doen bij jouw bedrijf. Uiteindelijk verander je dan van expert in een autoriteit, waarvoor mensen terugkomen. Op deze manier bouw je aan het vertrouwen in jou en je bedrijf.

Meer website traffic

Zakelijk bloggen is een ideale manier om bezoekers naar je website te krijgen. Dat kan natuurlijk ook met Facebookadvertenties of Google Adwords, maar dat kost geld. Het voordeel van bloggen is dat het helemaal gratis is. Als het bloggen eenmaal lekker loopt, kun je de bezoekers nog eens extra verhogen door de blogs te delen op je social media kanalen. Via Facebook, LinkedIn of Twitter bereik je verschillende doelgroepen, maar wel heel veel mensen. Zonder al te veel inspanning komt de blog onder de aandacht van mensen uit het netwerk van je vrienden die het lezen, liken of zelfs sharen. Misschien waren zij zonder die blog wel nooit op je website terecht gekomen. Profiteer dus zeker ook van de kracht van social media.

Lezer blij, Google blij

Zodra je hoger komt in Google zal je vindbaarheid en naamsbekendheid een boost krijgen. Je blogs worden namelijk gevonden op de onderwerpen waarover je schrijft, omdat ze antwoorden geven op vragen die mensen online stellen. Als Google je antwoorden op die vragen relevant vindt, schuift de zoekmachine jouw blog helemaal naar boven. Het kan zomaar gebeuren dat mensen je uit het niets gaan bellen of mailen, gewoon omdat ze die ene blog via Google vonden. Wanneer je echt regelmatig blogt zal Google een patroon gaan herkennen en je website bekijken om te zien of er nog dingen bijgewerkt of gewijzigd zijn.

Onthoud wel altijd: schrijf voor je lezer en niet voor Google. Als je lezer je blog waardeert zal hij/zij lang op je pagina blijven en misschien wel een reactie achterlaten. Google ziet dat er verkeer naar je website gaat én blijft. Je website blijft dynamisch, Google is fan van interactie en geeft je hiervoor punten, waardoor je website weer hoger kan komen te staan in zoekresultaten.

Genoeg redenen dus om vandaag nog te starten met zakelijk bloggen. Maar zorg wel dat je het doet op je eigen manier, zodat jij je prettig voelt bij wat je schrijft en deelt met je publiek. Als extraatje geven we je binnenkort ook nog wat do’s en dont’s van zakelijk bloggen, zodat als je de keuze maakt om te beginnen, je tenminste weet wat je wel én niet moet doen.

Wij zijn Walnut.Marketing

Ben je overtuigd dat zakelijk bloggen ook iets voor jouw organisatie is, maar kun je onze hulp daar wel goed bij gebruiken? Ons content team beantwoordt al je vragen en staat voor je klaar. Stuur een mailtje naar hallo@walnut.marketing, wij reageren direct. Laten we samen de uitdaging aan gaan!

 

Andere berichten van Wij zijn Walnut.Marketing: